21 willekeurige weetjes over mij

Toen ik met dit blog begon, waren het meestal bekenden die mijn posts lazen. Later heb ik een openbaar account aangemaakt op Instagram en daarna kwamen er ook lezers bij die mij in het echt niet kennen. 
De laatste tijd gebeurt het wel eens dat mensen die me op mijn Mijmerdingen-account volgen, me ook persoonlijk willen volgen. Het voelt heel onaardig, maar op die verzoeken ga ik niet in. Op mijn persoonlijke account staan foto's van mijn kinderen, details over waar ik woon en andere persoonlijke dingen, en die wil ik niet laten zien aan mensen die ik in het echte leven niet ken. Dus, sorry als jij dat was. Het is niet onvriendelijk bedoeld. (Had ik ook maar geen link naar mijn persoonlijke account in mijn profiel moeten zetten… Die heb ik nu maar weggehaald.)
Het bracht me wel op het idee van deze blogpost: voor wie mij wat beter wil leren kennen. Misschien zijn er dingen bij die mijn vrienden niet eens weten. 
Daar gaan we dan…




  • Een van mijn hobby’s is reizen, zeg ik altijd. En dat klopt ook wel, maar ik heb het al jaren niet meer gedaan. Mijn laatste buitenlandse vakantie was een stedentrip naar Parijs in 2007, toen ik een paar weken zwanger was van mijn oudste zoon.


  • Mijn lievelingskleur is blauw (important stuff, I know).


  • Ik ben geboren in Leerdam en heb daar tot mijn 30e gewoond, onderbroken door een jaar in Zuid-Afrika als au pair. 


  • Ik had vroeger een ‘buitenboordbeugel’.


  • Ik heb 16 jaar in Terneuzen gewoond en de kinderen zijn daar geboren.


  • Ik ben heel goed in verdwalen, zelfs met Google Maps.


  • Ik ben 11 jaar vegetariër geweest, maar begon weer met vlees eten toen ik zwanger was van de oudste, omdat mijn ijzergehalte erg laag was. 


  • Toen ik 27 was, heb ik een jaar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gestudeerd.


  • Mijn lievelingseten is Chinees/ Indonesisch, Italiaans, Grieks… eigenlijk alles behalve Hollandse kost.


  • Toen we de sleutel kregen van ons huis, had ik het alleen nog maar op foto’s gezien.


  • Van 2014 tot 2017 zaten wij ‘in de bijstand’.


  • Koken is niet mijn hobby. En dat is nog mild uitgedrukt.


  • Als het tussen de 17 en 25 graden is, ben ik op mijn best. (Ik zoek nog een land dat bij me past.)


  • Een van mijn grootste ergernissen op de weg: mensen die geen richting aangeven. (Ik snap dat echt niet. Het kost toch geen moeite?!)


  • Ik heb vrij veel moeite om planten in leven te houden.


  • Ik heb twee paar schoenen: sandalen en sportschoenen. (Op andere gebieden ben ik helaas niet zo minimalistisch.)


  • Als er brand was en ik maar een paar bezittingen uit mijn huis mee kon nemen, zou ik mijn laptop en telefoon pakken. En ik zou proberen om snel mijn oude dagboeken en een paar dozen met herinneringen naar buiten te slepen.

  • Ik was van huis uit gereformeerd vrijgemaakt. In 2007 ben ik overgegaan naar een evangelische gemeente.


  • Mijn dooptekst (die ik kreeg bij mijn volwassendoop) is Psalm 16 vers 11: ‘U wijst mij de weg naar het leven: overvloedige vreugde in Uw nabijheid, voor altijd een lieflijke plek aan Uw zijde.’ 💗


  • Ik schrijf en noteer bijna alles op mijn telefoon of laptop, maar word in winkels nog steeds als een magneet naar de afdeling met mooie pennen en notitieboekjes getrokken.

  • Ik werd al vroeg grijs en heb jaren mijn haar geverfd, maar nu overweeg ik om daarmee te stoppen.


Nou, dat was wel weer genoeg.

Nu ben ik benieuwd naar willekeurige weetjes over jou 😉


Reacties

  1. Grappige weetjes! Jouw dooptekst is onze trouwtekst.
    Ik snurk.
    Ik ben semivegetarisch.
    Ik draag nooit een rok of jurk.
    Ik hou van avontuur(parachutespringen) maar ben verder eigenlijk best saai...
    Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P. Offereins20/6/22 22:41

    Haha, dat zijn veel weetjes. De meeste zijn voor mij geen verrassing behalve je twee paar schoenen 😃 Ik denk dat je mij minstens zo goed kent en dat we ook best veel dingen hetzelfde hebben. Zo had ik wel nog ons huis bezichtigd maar het is wel het enige huis dat we bekeken hebben en had eigenlijk al besloten vanaf het internet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik dan weer niet :)
      Ja, we lijken best wel op elkaar eigenlijk. En dat wisten we 38 jaar geleden niet eens, denk ik :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Wil je bericht krijgen als iemand antwoordt op jouw reactie? Vink dan het hokje 'Melding sturen' aan, onder je reactie.