Het is weer zo'n dag...

Eens in de zoveel tijd doemt er een fenomeen op in mijn dagelijks leven. Ik noem het een Ongefocuste Dag. (Ja, ik weet dat een dag niet kan focussen, maar spreek jij altijd correct Nederlands tegen jezelf? 😜)
Het is een dag waarop het vrijwel onmogelijk is om me langer dan een kwartier te concentreren op een onderwerp of activiteit. Zoals ik het eerder omschreef: het is alsof mijn gedachten steeds linksaf gaan op een weg waar ik eigenlijk rechtdoor moet. 
Dat lijkt vervelend en dat is het ook wel. Maar het moeilijkste eraan vind ik om te accepteren dat het zo is. Want ik heb plannen, die niet uitgevoerd worden. Dat geeft teleurstelling. Mijn vrije tijd (in dit geval: mijn schrijfdag) vliegt voorbij zonder dat ik iets aantoonbaars heb gedaan. En dat vind ik, zacht gezegd, niet leuk.




Ik probeer het voor mezelf te verklaren: het is druk geweest de afgelopen tijd, ik ben al een paar weken niet 100% fit, ik ben niet vaak alleen thuis geweest. Ik heb deze dag gewoon even nodig om bij te komen.

Met mijn verstand begrijp en accepteer ik dat, maar mijn gevoel wil dat ik Dingen Doe. Dingen Afmaak en Doorstreep van de Lijst. Dat ik even snel 
die kleren uitzoek, 
dat pakket opstuur, 
de schoolbijdrage overmaak, 
Kinderpostzegels bestel, 
de garage bel,
een kaart naar mijn oom en tante stuur. 
En tussendoor ook nog even aan een verhaal werk.

Kortom, ik heb allerlei onredelijke verwachtingen van mezelf. Voor deze dag tenminste. Op andere dagen zou ik die dingen probleemloos (nou ja…) kunnen doen, maar vandaag niet. Mijn brein werkt gewoon even niet mee.
Het is dat verschil tussen verwachtingen en realiteit dat het voor mij soms lastig maakt. Ik wil het wel, maar het komt er niet uit. 
Maar, zoals ik mezelf nu bemoedigend vertel:

Morgen is er weer een dag.

En het mooie van zo’n dag als vandaag, waarop ik mijn brein toesta om alle zijpaadjes te volgen, is dat die er altijd voor zorgt dat het de volgende dag beter gaat.
En ik heb nu toch maar mooi even een blogpost geschreven. Ook al stond dat niet op de Lijst.

Reacties

  1. Pff, ik word gek van alles wat we krijgen van school met name. Verzoek om te rijden naar het theater (gisteren), info avond over pubers (vandaag), geen gym (vandaag), Kinderpostzegels toe (vandaag), geen Plusgroep morgen (stond ergens onderin een verslag van die van vorige week), info avond voortgezet onderwijs (maandag), info avond Plusgroep (volgende week donderdag) en dan nog berichtjes met foto's op de schoolapp. Daarnaast natuurlijk alle appjes en berichten over trainingen, scouting bijeenkomsten en Griekse les. Maar goed dat ik wat minder ben gaan werken 😅

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, soms is het wel erg veel. Bij ons zit nu niemand op sport of andere activiteiten, dat scheelt wel. Maar ik krijg wel info van twee scholen :|
      Fijn dat je minder werkt, lijkt me een stuk rustiger :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Wil je bericht krijgen als iemand antwoordt op jouw reactie? Vink dan het hokje 'Melding sturen' aan, onder je reactie.